Lukk meny

Description

Betalingsvilkår for Klarna faktura

Via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri oppgi dine kortopplysninger, og betaler alltid etter at du har fått dine varer hjem. Du får din faktura fra Klarna via e-post samme dag som din ordre sendes fra oss, og du har 14 dager fra den dagen din bestilling sendes til å betale fakturaen. Du trenger altså aldri å betale før du har mottatt dine varer. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura.
 

Jeg har ikke mottatt min faktura, hva skal jeg gjøre?

På Klarna sin hjemmeside kan du alltid få frem din faktura selv, alt du trenger å gjøre er å oppgi den e-postadressen du brukte ved bestillingen på Garnius.no. Der har du også mulighet til å printe ut en kopi av din faktura og i tillegg kan du flytte frem forfallsdatoen med 10 dager.

Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på tlf. 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
 

Kan jeg endre forfallsdato på min faktura?

Når du betaler med Klarna faktura, går det helt fint å flytte frem forfallsdatoen på din originalfaktura med 10 dager. Dette gjør du enkelt ved å logge inn på Mine sider på Klarna sin hjemmeside ved å enten angi e-postadressen du brukte ved ditt kjøp eller med fakturaens KID- / fakturanummer og ditt personnummer.

Det er ikke mulig å flytte frem forfallsdatoen ytterligere på en kontofaktura. Når du bruker vår tjeneste Klarna konto, sendes en kontofaktura i midten av hver måned med en endelig betalingsdato i slutten av måneden.

Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
 

Hvorfor blir jeg nektet å handle med faktura?

Når du forsøker å handle med faktura eller delbetaling hos Klarna blir det gjort en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet.

I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå. Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom.

Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura eller delbetaling kan du gjennomføre bestillingen med kortbetaling i stedet. Om du har spørsmål, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
 

Hvordan vet jeg om jeg har noen ubetalte fakturaer?

Du kan enkelt kontrollere at din faktura er fullstendig betalt ved å gå inn på Mine sider på Klarna sin hjemmeside. Der kan du alltid få frem dine fakturaer selv ved å oppgi den e-postadressen du brukte ved handelen. Der har du også mulighet til å printe ut en kopi av din faktura og også flytte frem forfallsdatoen med 10 dager. Tenk på at det kan ta opp til tre bankdager fra betalingen er gjort til den registreres.

Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
 

Hva er aldersgrensen for å handle med Klarna faktura?

Det er 18 års aldersgrense for å betale med Klarna faktura eller Klarna konto.
 

Manglende betaling

For manglende betaling vil et purregebyr legges til. Har du handlet for under 60 kr, legges det til 29 kr og har du handlet for 60 kr eller mer legges et purregebyr på 60 kr til. En forsinkelsesrente på 25% samt referensrente vil også legges til. Om det fortsatt ikke kommer inn en betaling vil kravet bli overlevert til inkassohandtering der ytterligere inkassokostnader kan legges til.

Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.

Se Klarna sine fullstendige fakturavilkår her.
 

Delbetaling

Garnius tilbyr deg via Klarna å dele opp din faktura i mindre delere, en såkalt delbetaling. Avhengig av bestillingsbeløpet kan du velge delbetaling som betalingsmetode etter at du har gjennomført ditt kjøp, samt hvilken kredittperiode som passer deg best.

Akkurat som når du handler med faktura får du varene før du betaler. Du kan velge å dele din betaling i 3,6,12,24 eller 36 måneder. Du vet hva din månedskostnad blir – og du vet når du er ferdig med betalingen.

Slik gjør du: betal inn et lavere beløp ( det laveste beløpet du kan betale ser du på raden ”delbetale fra” på din faktura ) så blir din faktura omgjort til en delbetaling. I midten av måneden etter sender Klarna en ny faktura per post og du bestemmer selv om du vil betale det laveste beløpet, et valgfritt beløp eller det resterende beløpet for å avslutte delbetalingen.

Se Klarna sine fullstendige vilkår her.