Retur & Bytte
Hvordan returnerer jeg en vare/ordre?
- Klikk her for opprette returlapp/QR-kode.
- Vennligst skriv inn ordrenummeret ditt på linjen "Referanse". Da blir det lettere for oss å behandle returen når den ankommer vårt lager.
- Returetiketten skrives ut og tapes/limes på emballasjen og innleveres til utleveringsted. Du kan også benytte deg av QR-koden som flere utleveringssteder kan skanne og skrive ut returlapp på stedet.
- Du får innleveringskvittering på din retur, dette er viktig hvis pakken blir borte. Du kan følge med på sporing av din retur for å se når vi mottar den.
Husk: Du har 30 dagers returrett/åpent kjøp fra dagen forsendelsen er mottatt. Ved retur må produktinnpakning og produkt være uåpnet, uskadd og ikke ha sjenerende lukt som for eksempel røyk, mat etc.
Din retur vil bli ferdigbehandlet innen 12-18 virkedager etter den er mottatt på vårt lager. Vi gjør oppmerksom på at det kan forekomme lengre behandlingstid ved sykdom, ferie og uforutsette hendelser hos oss og transportør
Hva koster det å returnere?
Returporto koster 69 kr per forsendelse.
Kostnaden blir trekt fra ved tilbakebetaling, når returen er ferdig behandlet. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter vi har mottatt din retur.
Har du betnyttet faktura, betaler du fakturaen innen forfall, eller melder varen i retur til Klarna her. Hvis ikke kan det påløpe purregebyr fra Klarna på den ubetalte fakturaen. Eventuelle purregebyr står kunden selv ansvarlig for.
Uavhentet pakke
Ved uavhentet pakke vil kunden bli ilagt et gebyr på 200 kr per forsendelse for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt, returporto og administrasjon.
NB! Fra og med 1.november 2023 kommer vi ikke lenger til å sende ut mail til kunder når det gjelder uavhentede pakker. Ved uavhentet pakke vil vi automatisk belaste kunden 200,- i gebyr for pakking, frakt, returporto og administrasjon når vi mottar pakken.
Uavhentet pakke er ikke å anse som en godkjent retur, men dersom det er andre naturlige omstendigheter som har ført til at pakken er sendt i retur til oss, er det viktig at du som kunde sender en mail til kundeservice via vårt kontaktskjema og velger endring/kansellering som emne. Da vil vårt kundesenter være behjelpelig med å får ordnet at pakken sendes på ny.
Dersom det gjelder feil fra Posten/Bring eller Postnord, så blir ikke disse forsendelsene berørt av denne endringen. Du vil da bli kontaktet av vårt kundesenter.
Bytte
Om du ønsker å bytte en eller flere varer ber vi deg legge inn en ny bestilling på produktet / produktene du ønsker å bytte til. Skriv ned det nye ordrenummeret og vedlegg dette sammen med returen. Vi vil da refundere deg for frakt opp til 69,- avhengig av hvilket fraktmetode du velger.
Vi gjør oppmerksom på at dersom den nye ordren kvalifiserer til fri frakt, og du velger et fraktalternativ annet enn fri frakt, får du ikke refundert fraktkostnadene for den nye ordren.
Husk: Du har 30 dagers returrett/åpent kjøp fra dagen forsendelsen er mottatt. Ved retur må produktinnpakning og produkt være uåpnet, uskadd og ikke ha sjenerende lukt som for eksempel røyk, mat etc.
Om du ønsker å benytte en annen forsendelsesmetode enn vår returseddel via Posten/Bring, gjøres dette på egen regning og eget ansvar for at pakken kommer frem til følgende adresse:
Garnius.no AS
Industrigata 25
5537 Haugesund